Małe podsumowanie

 

Na wstępie kilka słów o sprawach ogólnych. Z racji natłoku obowiązków w ostatnim czasie, jak łatwo zauważyć, posty na moim blogu pojawiały się w dość nierównych odstępach czasowych, nie spełniając przy tym za każdym razem wymagań konkursowych. Zbliżający się wolny czas sprawia jednak, że jest okazja przysiąść nad projektem i zgłębiać kolejne tajniki ASP.NET. Jednocześnie powoli ku końcowi zbliża się czas trwania konkursu “Daj się poznać!”. Aplikacja, chociaż być może nie wygląda zbyt okazale, a także jest ciężka w ocenie ze względu na to, że nie posiadam żadnego hostingu, a baza danych postawiona jest lokalnie na moim komputerze, to jednak sądze, że poruszyłem w niej kilka interesujących zagadnień, które można prześledzić ściągając kod źródłowy z Codeplexa.

Z mojego punktu widzenia sam udział w konkursie jest już sukcesem. Dzięki temu powstał blog, do którego założenia zbierałem się już od dłuższego czasu, a który to dla mnie akurat ma być źródłem zebranej przeze mnie ulotnej wiedzy. Ze względu na różne motywacje czytelników wyznacznikiem jakości publikowanego materiału na pewno nie jest liczba odwiedzin, ale na obecną chwilę 36 opublikowanych postów i ponad 3300 odwiedzin, uważam również za swój mały sukces. Dla mnie główną nagrodą w tym konkursie jest fakt, iż zmotywowałem się do zapoznania z technologią ASP.NET i muszę przyznać, że bez udziału w nim, w normalnym trybie pracy, nie zmusiłbym się do poznania takiej ilości rzeczy w tak krótkim czasie. Najbardziej jednak ucieszy mnie fakt, że Ktoś śledząc moje poczynania poszerzy dzięki temu swoją wiedzę.

Z dużym prawdopodobieństwem mogę stwierdzić, że projekt będzie nadal aktywnie rozwijany. Wybrany przeze mnie temat jest dość uniwersalny i pozwala na poznanie wielu zagadnień związanych z programowaniem webowym. Jednocześnie zachęcam do dalszego śledzenia bloga, zwłaszcza w perspektywie dłuższego okresu czasu, gdyż w miarę jego upływu i rozwoju mojej wiedzy z pewnością pojawią się na nim zagadnienia bardziej skomplikowane. Na dzień dzisiejszy przewiduje, że będą to rzeczy związane z NHibernate, ASP.NET MVC oraz różnymi sprawami dotyczącymi konfiguracji.

Jednocześnie apelowałbym o pozostawienie, bądź też udostępnienie po zakończeniu konkursu spisu adresów blogów w jakiejś postaci. Chociaż nie było zbyt wiele czasu na śledzenie wszystkich z nich, to jednak wiem, że pojawiło się na nich wiele przydatnych i ciekawych kwestii, do których w wolnej chwili chciałbym powrócić.

Skomentuj

