O prowadzeniu bloga

 

Z racji ogłoszenia konkursu, jak już wcześniej pisałem, postanowiłem założyć własnego bloga. Tak naprawdę są to jednak dwa blogi. Jakiś czas temu założyłem konto w serwisie Windows Live. Głównym celem było uzyskanie identyfikatora w celu pobierania wersji trial produktów Microsoftu. Z czasem jednak przekonałem się jak dobrym produktem jest wspomniany serwis i jakie posiada on możliwości. Sam pamiętam czasy, kiedy pierwszą czynnością po zainstalowaniu Windowsa było pozbycie się MSN Messengera. Dzisiaj komunikator ten jest składnikiem usługi Windows Live i pomimo, że nadal nie wspiera on najpopularniejszego w Polsce protokołu jakim jest GG, warto zainteresować się pozostałymi składnikami usługi. Przede wszystkim dostępna przez stronę jest doskonała poczta, której możliwości zbliżają sie powoli do możliwości Outlooka. Ponadto serwis, co najbardziej istotne z punktu widzenia konkursu, umożliwia prowadzenie bloga we własnej przestrzeni (Space). Jego uruchomienie wymaga jedynie paru kliknięć myszką. Na potrzeby konkursu powstały zatem dwa blogi: jeden w domenie wordpress.com, drugi w spaces.live.com. Dlaczego tak? Po głębszych przemyśleniach doszedłem do wniosku, że w przypadku zainteresowania moim projektem miło byłoby uzyskać jakiś feedback ze strony osób czytających bloga. Niestety tutaj ujawnia się poważna wada bloga w serwisie Windows Live. Umożliwia on wystawianie komentarzy jedynie przez osoby posiadające identyfikator Windows Live. Wprawdzie często polecam założenie swojego konta w tym serwisie, to jednak zmuszanie potencjalnych odbiorców do wykonania czynności rejestracyjnych uznałem za zbyt brutalne działanie. Głównym blogiem konkursowym jest zatem blog WordPress-a. Na każdym z prowadzonych przeze mnie blogów pojawiły się już odnośniki do “komplementarnych” blogów. Czy jest sens prowadzenia dwóch blogów? Moja odpowiedź brzmi – tak. Konkurs kiedyś się skończy, a ja w dalszym ciągu będę mógł prowadzić swoje rozmyślania bez biegania i logowania się po różnych stronach. Blog w serwisie Windows Live będzie posiadał zduplikowane posty z blogu konkursowego, a ponadto wiele innych dodatkowych postów. Posty te odnosić będą się do różnych zagadnień i problemów przeze mnie napotkanych. Ile razy zdarza się tak, że rozwiązanie jakiegoś problemu zapisujemy na kartce, w pliku na dysku, czy też dodajemy do zakładek. Kartki zawsze się gdzieś plączą, pliki są przenoszone, a zakładek robi się bez trudu kilkaset. Dobrze byłoby zatem mieć wszelkie potencjalne rozwiązania problemów w jednym miejscu. Takie jest przeznaczenie mojego prywatnego bloga http://murbanski.spaces.live.com.

 

Dla zainteresowanych usługą Windows Live, a w szczególności pocztą Hotmail, polecam prezentację znajdującą się pod adresem http://edge.technet.com/Media/Nowy-Hotmail-efektywne-narzdzie-dla-zajtych-ludzi/

Skomentuj

